📌 Mit keres a Helsinki Bizottság az iskolákban?!


A BrĂĽsszel Ă©s a Soros-fĂ©le NyĂ­lt Társadalom AlapĂ­tványok (OSF) hálĂłzatának bĹ‘kezű támogatását Ă©lvezĹ‘ Helsinki Bizottság egy megdöbbentĹ‘ kiadvánnyal jelentkezett a közelmĂşltban. 

Már „A jövĹ‘ jogvĂ©dĹ‘i” cĂ­men megjelentetett kiadványuk keletkezĂ©se is elkĂ©pesztĹ‘ – azt Ă­rják: 

„A YES (Youth Engagement and Sensitisation for RefugeeIntegration and an Inclusive Hungarian Society) projekt keretében két és fél évet szenteltünk a középiskolás korosztály jogtudatosítására, valamint önkormányzati szakemberek és pedagógusok képzésére. A fiatalokkal és szakemberekkel folytatott intenzív munka tanulságait online és nyomtatott kiadásban is olvasható kézikönyvben foglaltuk össze.”

Tehát vannak olyan iskolák, ahová beengedik Ĺ‘ket, Ă©s ahol a bĂ­rĂłk, rendĹ‘rök, bevándorlási ĂĽgyintĂ©zĹ‘k körĂ©ben vĂ©gzetthez hasonlĂł Ă©rzĂ©kenyĂ­tĂ©st, Ă©s pĂ©ldául a rabok körĂ©ben vĂ©gzetthez hasonlĂł „jogtudatosĂ­tást” vĂ©gezhetnek. 


Hogy mi célból, arról többek között már a füzetet népszerűsítő Insta-posztjuk is egyértelműen fogalmaz: liberális aktivistákat, akár a saját utódaikat akarják kinevelni.

A projekt egyébként döntően külföldi finanszírozásból, a Terredes hommes migránspárti és liberális hálózat támogatásával valósult meg – a szervezet fő finanszírozói közé tartozik az EU, az OSF-fel gyakran együtt működő OAK Foundation, az ENSZ menekültügyi szervezete, a German Marshall Fund és az USA külügyminisztériuma (az utóbbi valószínűleg már csak múltidőben).

Ezek után érdemes vetni egy pillantást a kiadványra is. Pontokba szedtük a lényeget.

1. Kritikai pedagógia, mint ideológiai eszköz

A kézikönyv már a legelején világossá teszi, hogy a kritikai pedagógia elveit követi, amelynek célja „az elnyomó viszonyokkal szembeni cselekvés” – tehát nem semleges tudásátadás, hanem a társadalmi rend átalakítása a cél:

„A kritikai pedagógia középpontjában a tantermi hierarchia és egyirányú tudásátadás helyett a közös gondolkodás, a minket körülvevő társadalmi folyamatok felismerése és az elnyomó viszonyokkal szembeni cselekvés áll.” (3. oldal)

A Helsinki tehát politikai nevelĂ©st vĂ©gez az iskolások körĂ©ben. Hogy ezt miĂ©rt merjĂĽk kijelenteni? AzĂ©rt, mert a „kritikai pedagĂłgia” Paulo Freire brazil marxista pedagĂłgus Ă©s filozĂłfus „találmánya”. 

2. A menekültek, mint kiemelt célcsoport

A kézikönyv többször kiemeli, hogy a programban menekült és bevándorló hátterű fiatalok vesznek részt. Nemcsak befogadásuk, hanem politikai integrációjuk is cél:

„A társadalmi részvétel tanfolyam egy politikai integrációs tevékenység.” (20. oldal)

És: „A tanfolyamot 15–25 éves menekült vagy bevándorló hátterű fiatalok számára hirdettük ...” (21. oldal)

A „politikai integráció” kifejezés magáért beszél: a Helsinki Bizottság nemcsak befogadni akarja a migránsokat, hanem mozgósítani is. Ez világosan kiderül abból is, amit a nyolc hónapos társadalmi részvétel programról a honlapjukon írnak. Saját szavaik szerint ez egy „menekült és bevándorló fiatalok aktivizálására szolgáló társadalmi részvétel tanfolyam”.

És ehhez érdemes hozzátenni, hogy sok migráns szavazhat a helyhatósági választásokon!

3. Fiatalok pénzért végzett politikai agitációja

Egy önkĂ©ntessĂ©gre nevelĹ‘ programtĂłl Ă©ppensĂ©ggel nem azt várnánk, hogy a rĂ©sztvevĹ‘k dĂ­jazásban rĂ©szesĂĽlnek. A Helsinki projektjĂ©re, amelynek egyik vĂ©gtermĂ©ke a szĂłban forgĂł kiadvány, viszont ez nem áll. 

A diákok ebben az esetbenmegbízási díjat is kaptak:

„Több okból is jó ötletnek tartják a fizetést, ösztöndíjat. [...] Volt, aki kiemelte, hogy a fizetés miatt úgy érezte, hogy lehetnek elvárásai a többi csoporttag felé, és hogy ő is jobban kérhet dolgokat a többiektől, mert tudja, hogy nekik sem önkéntes munka...” (31. oldal)

Pikírt lenne azt írni, hogy a Helsinki ezek szerint a„béraktivizmust” próbálja népszerűsíteni a karitatív közszolgálat helyett, de úgy néz ki, hogy ez a helyzet.Mondjuk tény az is, hogy a liberális jogvédők, szemben mondjuk a legtöbb állatvédővel, jól meg is élnek abból, amit csinálnak.

4. Tanárok, mint kapuőrök – és célpontok

A kézikönyv külön fejezetet szentel a tanárok képzésének. Egyértelmű cél, hogy a liberális indoktrináció iskolai szinten is megvesse a lábát:

„Reméljük, hogy kézikönyvünket haszonnal forgatják majd mind a tettvágyban égő diákok, az emberi jogi tudást megosztani éhes tanárok, mind pedig más civilek, akik szintén szeretnének fiatalokat bevonni a munkájukba.” (2. oldal)

„A tanárokkal azért is tartjuk fontosnak az együttműködést, mert általuk még több fiatalhoz elérhet az emberi jogok védelmével kapcsolatos tudás.” (2. oldal)

A Helsinki célja tehát az, hogy beépüljön az iskolákba, és a baloldali pedagógusok, valamint más NGO-k felhasználásával érzékenyítsék a gyerekeket – s közülük is elsősorban azokat, akik a közeljövőben lesznek első szavazók.

5. Határok feszegetése, polgári engedetlenség

A kiadvány szerint a fiatalok részt vettek egy ferencvárosi pad lefestésében is:

„Lefestették az elhíresült ferencvárosi padot egy jogállami üzenettel és a Helsinki Bizottság logójával.” (14. oldal)

Ebből megint csak az látszik, hogy a fiatalokat nem a karitatív munka, hanem a politikai aktivizmus felé terelik, és normaszegésre – a rongálás és a garázdaság határán mozgó akciókra – biztatják, miközben felhasználják arra is, hogy saját magukat reklámoztassák velük.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

📌 Kiszámoltuk: Kollár Kinga az egyik leggazdagabb magyar EP-képviselő lehet?

📌 Végleg megdőlni látszik a Telex függetlenségi mítosza

📌A Soros-hálózathoz köthető blogon relativizálja a bírókkal szemben támasztott politikai semlegesség követelményét az OBT korábbi elnöke