📌 Mit keres a Helsinki Bizottság az iskolákban?!
A BrĂĽsszel Ă©s a Soros-fĂ©le NyĂlt Társadalom AlapĂtványok (OSF) hálĂłzatának bĹ‘kezű támogatását Ă©lvezĹ‘ Helsinki Bizottság egy megdöbbentĹ‘ kiadvánnyal jelentkezett a közelmĂşltban.
Már „A jövĹ‘ jogvĂ©dĹ‘i” cĂmen megjelentetett kiadványuk keletkezĂ©se is elkĂ©pesztĹ‘ – azt Ărják:
„A YES (Youth Engagement and Sensitisation for RefugeeIntegration and an Inclusive Hungarian Society) projekt keretĂ©ben kĂ©t Ă©s fĂ©l Ă©vet szenteltĂĽnk a közĂ©piskolás korosztály jogtudatosĂtására, valamint önkormányzati szakemberek Ă©s pedagĂłgusok kĂ©pzĂ©sĂ©re. A fiatalokkal Ă©s szakemberekkel folytatott intenzĂv munka tanulságait online Ă©s nyomtatott kiadásban is olvashatĂł kĂ©zikönyvben foglaltuk össze.”
Tehát vannak olyan iskolák, ahová beengedik Ĺ‘ket, Ă©s ahol a bĂrĂłk, rendĹ‘rök, bevándorlási ĂĽgyintĂ©zĹ‘k körĂ©ben vĂ©gzetthez hasonlĂł Ă©rzĂ©kenyĂtĂ©st, Ă©s pĂ©ldául a rabok körĂ©ben vĂ©gzetthez hasonlĂł „jogtudatosĂtást” vĂ©gezhetnek.
Hogy mi cĂ©lbĂłl, arrĂłl többek között már a fĂĽzetet nĂ©pszerűsĂtĹ‘ Insta-posztjuk is egyĂ©rtelműen fogalmaz: liberális aktivistákat, akár a saját utĂłdaikat akarják kinevelni.
A projekt egyĂ©bkĂ©nt döntĹ‘en kĂĽlföldi finanszĂrozásbĂłl, a Terredes hommes migránspárti Ă©s liberális hálĂłzat támogatásával valĂłsult meg – a szervezet fĹ‘ finanszĂrozĂłi közĂ© tartozik az EU, az OSF-fel gyakran egyĂĽtt működĹ‘ OAK Foundation, az ENSZ menekĂĽltĂĽgyi szervezete, a German Marshall Fund Ă©s az USA kĂĽlĂĽgyminisztĂ©riuma (az utĂłbbi valĂłszĂnűleg már csak mĂşltidĹ‘ben).
Ezek után érdemes vetni egy pillantást a kiadványra is. Pontokba szedtük a lényeget.
1. Kritikai pedagógia, mint ideológiai eszköz
A kĂ©zikönyv már a legelejĂ©n világossá teszi, hogy a kritikai pedagĂłgia elveit követi, amelynek cĂ©lja „az elnyomĂł viszonyokkal szembeni cselekvĂ©s” – tehát nem semleges tudásátadás, hanem a társadalmi rend átalakĂtása a cĂ©l:
„A kritikai pedagógia középpontjában a tantermi hierarchia és egyirányú tudásátadás helyett a közös gondolkodás, a minket körülvevő társadalmi folyamatok felismerése és az elnyomó viszonyokkal szembeni cselekvés áll.” (3. oldal)
A Helsinki tehát politikai nevelést végez az iskolások körében. Hogy ezt miért merjük kijelenteni? Azért, mert a „kritikai pedagógia” Paulo Freire brazil marxista pedagógus és filozófus „találmánya”.
2. A menekültek, mint kiemelt célcsoport
A kézikönyv többször kiemeli, hogy a programban menekült és bevándorló hátterű fiatalok vesznek részt. Nemcsak befogadásuk, hanem politikai integrációjuk is cél:
„A társadalmi részvétel tanfolyam egy politikai integrációs tevékenység.” (20. oldal)
És: „A tanfolyamot 15–25 éves menekült vagy bevándorló hátterű fiatalok számára hirdettük ...” (21. oldal)
A „politikai integráció” kifejezĂ©s magáért beszĂ©l: a Helsinki Bizottság nemcsak befogadni akarja a migránsokat, hanem mozgĂłsĂtani is. Ez világosan kiderĂĽl abbĂłl is, amit a nyolc hĂłnapos társadalmi rĂ©szvĂ©tel programrĂłl a honlapjukon Ărnak. Saját szavaik szerint ez egy „menekĂĽlt Ă©s bevándorlĂł fiatalok aktivizálására szolgálĂł társadalmi rĂ©szvĂ©tel tanfolyam”.
És ehhez érdemes hozzátenni, hogy sok migráns szavazhat a helyhatósági választásokon!
3. Fiatalok pénzért végzett politikai agitációja
Egy önkĂ©ntessĂ©gre nevelĹ‘ programtĂłl Ă©ppensĂ©ggel nem azt várnánk, hogy a rĂ©sztvevĹ‘k dĂjazásban rĂ©szesĂĽlnek. A Helsinki projektjĂ©re, amelynek egyik vĂ©gtermĂ©ke a szĂłban forgĂł kiadvány, viszont ez nem áll.
A diákok ebben az esetbenmegbĂzási dĂjat is kaptak:
„Több okbĂłl is jĂł ötletnek tartják a fizetĂ©st, ösztöndĂjat. [...] Volt, aki kiemelte, hogy a fizetĂ©s miatt Ăşgy Ă©rezte, hogy lehetnek elvárásai a többi csoporttag felĂ©, Ă©s hogy Ĺ‘ is jobban kĂ©rhet dolgokat a többiektĹ‘l, mert tudja, hogy nekik sem önkĂ©ntes munka...” (31. oldal)
PikĂrt lenne azt Ărni, hogy a Helsinki ezek szerint a„bĂ©raktivizmust” prĂłbálja nĂ©pszerűsĂteni a karitatĂv közszolgálat helyett, de Ăşgy nĂ©z ki, hogy ez a helyzet.Mondjuk tĂ©ny az is, hogy a liberális jogvĂ©dĹ‘k, szemben mondjuk a legtöbb állatvĂ©dĹ‘vel, jĂłl meg is Ă©lnek abbĂłl, amit csinálnak.
4. Tanárok, mint kapuőrök – és célpontok
A kézikönyv külön fejezetet szentel a tanárok képzésének. Egyértelmű cél, hogy a liberális indoktrináció iskolai szinten is megvesse a lábát:
„Reméljük, hogy kézikönyvünket haszonnal forgatják majd mind a tettvágyban égő diákok, az emberi jogi tudást megosztani éhes tanárok, mind pedig más civilek, akik szintén szeretnének fiatalokat bevonni a munkájukba.” (2. oldal)
„A tanárokkal azért is tartjuk fontosnak az együttműködést, mert általuk még több fiatalhoz elérhet az emberi jogok védelmével kapcsolatos tudás.” (2. oldal)
A Helsinki cĂ©lja tehát az, hogy beĂ©pĂĽljön az iskolákba, Ă©s a baloldali pedagĂłgusok, valamint más NGO-k felhasználásával Ă©rzĂ©kenyĂtsĂ©k a gyerekeket – s közĂĽlĂĽk is elsĹ‘sorban azokat, akik a közeljövĹ‘ben lesznek elsĹ‘ szavazĂłk.
5. Határok feszegetése, polgári engedetlenség
A kiadvány szerint a fiatalok részt vettek egy ferencvárosi pad lefestésében is:
„LefestettĂ©k az elhĂresĂĽlt ferencvárosi padot egy jogállami ĂĽzenettel Ă©s a Helsinki Bizottság logĂłjával.” (14. oldal)
EbbĹ‘l megint csak az látszik, hogy a fiatalokat nem a karitatĂv munka, hanem a politikai aktivizmus felĂ© terelik, Ă©s normaszegĂ©sre – a rongálás Ă©s a garázdaság határán mozgĂł akciĂłkra – biztatják, miközben felhasználják arra is, hogy saját magukat reklámoztassák velĂĽk.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése